Är det hösten som knackar på?

Jag vet inte vad det är med mig just nu, men sen jag var sjuk har jag varit förbannat slö. Inte slö som att jag inte är frisk, utan en riktigt soffpotatis bara. Hittar inte motivationen. I onsdags blev det ingen träning. Slöade för mycket på dagen, så hela eftermiddagen och kvällen gick åt till min att-göra-lista. Idag börjar jag jobba kl 12, men jag gick upp kl 7 i vanlig ordning, ändå får jag inget gjort. Har gått promenad med hunden, tagit hand om kaninerna, betalat lite räkningar... Ja,det där avklarades på ett par timmar så sen jag blev klar med det har jag suttit med kaffekoppen framför brasan med datorn i knät. Mysigt? Jovisst! Men hur går det med träningen och allt annat som måste göras? Hade hunnit med en löprunda, tvättat någon maskin, dammsugit osv. Jag vet inte om det är hösten, kylan, eller vad det är som gör att jag inte hittar motivationen. Jag har ju kommit fram till att jag måste börja gå på någon form av grupptärning så att jag bestämmer en tid när det ska göras (plus att jag då pressar mig själv lite mer), då går det inte att skjuta upp saker på samma sätt. Men i helgen vet jag inte om det hinns med eftersom jag lovat bort mig till lite sociala aktiviteter och sen är det ny vecka. Jobbar kväll alla dagar utom 2 nästa vecka och då kommer syster på besök från Göteborg. Det känns som att tiden bara rinner iväg, men ändå vet jag att jag egentligen har tid, bara det att den ofta finns på förmiddagarna och då är jag inte ambitiös alls. Nej, nu bestämmer jag mig för att i helgen måste det bli någon form av träning. Hinner jag inte iväg någonstans så får det bli en löprunda i alla fall. Om det så blir kl 23 på söndag kväll, det spelar ingen roll, det ska göras den här veckan, punkt slut!

Nu ska jag gå en sväng med hunden igen så att han kan sova bort dagen när jag jobbar. Tur att man har honom, så att man inte kan vara hur slö som helst. Han är ute 4 ggr per dag. När jag jobbar kväll eller helg tar Gustav en av promenaderna, men annars går jag med honom jämt. Går vi kort promenad blir det ett par kilometer, men försöker gå en längre promenad varje dag och det brukar bli 4-5 km i alla fall. Så runt milen går jag ju, utöver allt jag går på jobbet. Bränner säkert lite kalorier på det, men konditionen och styrkan får jag träna upp på något annat. Måste hitta den där motivationen som jag tappat bort i höstrusket!

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback