Vilket fiasko!

Igår hade jag en to-do-lista som var ganska lång. Allting bev gjort på den, utom... Ja, gissa, träningen såklart! Jag var ganska seg igår, men körde på med min lista och fick massor gjort ändå. Så när Gustav kom hem kl 18 så stod maten på bordet. Vi hade nämligen bestämt oss för att åka ner till Friskis tillsammans eftersom han ville köpa gymkort där och jag också skulle köpa kort. Jag har inte riktigt blivit av med min förkylning sen sist, och jag brukar inte vara en sån som går och drar med förkylningar så länge. Men så igår hade jag varit frusen hela dagen, men jag tänkte att det var vädret, var ju typ storm ute. Men så kom Gustav hem och undrade varför jag hade så varmt i huset (jag hade eldat i kaminen sen kl 8 på morgonen, då blir det VARMT). Men jag frös fortfarande och hade funderat på varför det jag varit så himla "svidig" i ögonen hela dagen. Gustav tyckte jag såg helt sliten ut (haha, tack för den!) och undrade hur jag mådde egentligen. Så när jag kände efter kom jag fram till att jag frös fastän det var varmt som bara den, inte hade varit hungrig på dagen fast jag inte ätit varken lunch eller mellanmål (inte likt mig), och att jag var ungefär lika varm som kaminen. Först så tänkte jag att nej, jag tänker inte stanna hemma, då kör jag hellre ett lugnt pass. Har ju inte tränat på år och dar! Men det slutade med att jag satt framför kaminen med yllefilten och en kopp te. Tog whisky, can jang och allt som jag kunde komma på som kan hjälpa en att friskna till. Så på lördag när jag är ledig igen så bara måste jag vara frisk! Men det här kanse var anledningen till att jag inte blivit av med min förra förkylning, det kanske i själva verket är en ny förkylning som legat och väntat på att jag nån gång skulle ha tid att träna, så att den kunde bryta ut just då. Typiskt, är så irriterad, men man ska inte träna med feber, så det blev ingen träning och jag är besviken.

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback