Vilken helg!!

Oj, det har hänt så otroligt mycket under helgen att jag knappt kommer ihåg fredagen! (varnar för ett maratonlångt inlägg!!)

Äventyret började i fredags, hämtade upp min kompis inne i stan, slängde in hennes cykel och väskor i bilen och började åka, stackaren hade sovit kanske max 3 h och påm en tunn madrass, hon gjorde sitt bästa för att hålla sig vaken eftersom jag sagt att min enda regel var att hon inte fick sova. Men jag ruckade lite på den eftersom jag själv var så pigg. Frukost på Donken i Säffle (mitt första McD besök sedan jag slutade i augusti förra året!!). Och vidare, resan flöt på fint.. När vi närmade oss Göteborg tilltog min nervositet lite eftersom jag var tvungen att ta motorvägen genom GBG. M sov lite i förarsätet och jag försökte ha koncentrationen på max... jag klarade av att navigera mig fram tills jag såg en avfart mot Malmö komma närmare och närmare och jag låg i helt fel fil.. Ett litet kvidande läte väckte upp min resekamrat och lyckligtvis kunde jag tränga mig in i rätt fil.. och äntligen var GBG förbi! Sen blev det lunch och vi fortsatte resan. I Malmö skulle vi lämna av två hinder och kom in totalt helt fel, efter ett snabbt besök på en mack fick vi tag i en karta som ledde oss rätt. Sedan plockade vi upp min syrra och sen for vi till hennes lägenhet och ut till IKEA (första, men inte sista besöket för helgen!). Hämtade upp ett släp och korsade Öresundsbron med en strålande solnedgång! In i köpenhamn och jag kunde bocka av att ha kört både bil & släp utomlands!

I Köpenhamn käkade vi på en restaurang och såg en rolerblades parad, massa folk som åkte i ett rullskridskåtåg! Innan min resekompis höll på att missa sitt tåg, men som vi hon ändå hann med och jag kunde sådeles vinka av henne på stationen. Så var det hem till min syrras kollektiv som stod på schemat och ganska snabbt föll jag ihop på madrassen jag skulle sova på.

Helgens stora händelse inträffade när min syrra, jordens mest morgontrötta person tog sig upp kl 7 på lördagen! Vi tankade och sen började vi bära möbler och lådor. Springa upp och ner för 2 våningarns trappor... Trots att vi hade både bil och släp sattes min bästa packnings (och tetris förmåga) på prov och både jag och pappa prisade alla de gångerna jag packat kaninhoppningsklubbens alla hinder i bilen. Packa bil, det kan jag!! Strax efter 13 tiden kunde jag och min syrra korsa bron för andra gången och sladda in i Malmö, så var det bara den lilla petitessen att allt skulle ut ur släpet också. Bära lådor och möbler igen. Behöver jag säga att det var min träning för helgen? 2 h senare och allt var ute ur släpet och jag föll ihop som en liten sackosäck i en fotölj.

Så gick vi och åt på en indisk restaurang.. Vi satt på uteserveringen och blev vittnen till en bil/cykelolycka! Läskigt värre... Sedan for jag och L åter igen ut till IKEA, lämna släp och gå en shoppingrunda. L var mycket nöjd med mitt agerande som personal shopper, hennes mest frekventa fras var "vad kostar denna" och i många av fallen kunde jag svara! Vi var nästan sist ute ur butiken och åter till lägenheten. För undefär tredje gången på helgen föll jag ihop som en sackosäck.

Söndagen inleddes med snabbkaffe eftersom den saken vi åkte till IKEA för (en kaffepressare) såklart var slut. Vi tog det lite lugnt i lgh innan vi for ut en tredje gång till IKEA (för att återlämna 2 stekpannor som inte funkade eftersom det var induktionshäll i köket). Tredje gången på IKEA malmö på 3 dagar.. Snart kan jag börja jobba där! Lite annat inhandlades innan jag vid 14,30 sa hej då och for iväg (mitt mål var att komma från Malmö vid senast 12...). Stannade till och fikade en kort sväng i Helsingborg hos pappa och sen började den långa mödosamma resan hem.. Det började med att jag körde mot rött i Helsingborg, bra där anja!! Men sen flöt resan på utan några större missöden, lyckades dessutom skåda 3 IKEA lastbilar på vägarna!

Efter 7 h ensam i bilen, endast ett litet snabbstopp strax söder om GBG för att handla en korv och godis kom jordens leende på mina läppar när jag skådade mitt eget IKEA och insåg att jag bara hade 1 mil kvar!! Hallelulja!

det känns som att jag suttit i bil och burit möbler för en hel evighet framöver!! Nu är det dock måndag och ny vecka! Idag ska jag vara labbhandledare åt distansstudenter som läser Kemi A på universitetet. Tre labbar ska avverkas på en dag, en lååång dag! I torsdags när jag också var det höll vi på till 20-tiden. Jag ska packa min väska full med mat!! Imorrn blir det jobb och en ridtur. På ons-fre hoppas jag kunna träna lite! har inte haft tryck över bröstkorgen på hela veckan nu!

Nu måste jag sluta, det tog lite längre tid än vad jag trott att skriva allt detta, men det är det värt!!
// Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback