Var rädd om det du har!


Störtkruka inhandlad idag! Passade även på att länsa plånboken lite mer genom att slå till på ett par riktiga vinterskor!! Jag har inte haft ett par bra vinterskor på år, med ordentlig sula för benhinnorna, vattentätt ytterlager och goretex på insidan! 1600 kr fattigare, men förhoppningsvis två fötter torrare hela vintern!

Jag tror min pappa kan vara en av de stoltaste föräldrarna i sverige eftersom han tjatat på mig att jag måste ha hjälm när jag cyklar. I och med köpet av racer-röd (se inlägg nedan) bestämde jag mig för att en hjälm kan vara på plats. jag sätter mig inte på den utan hjälm, och jag kommer ändå behöva en till vätternrundan nästa år. Så då kan jag lika gära köpa en nu. Även om det finns en liten 15-åring inom mig som funderar på vad kompisar ska tänka över att man har hjälm. men då tar 25-åriga anja över och tänker att kompisar som skäms för att jag har hjälm är inga kompisar som jag vill ha!! Jag är rädd om min hjärna, den har gett mig så mycket och jag vill fortsätta kunna använda den!! Samma sak med benhinnorna, inte snyggaste skorna jag går omkring i jämt (gympadojjor och nu vinterskorna)... men jag vill kunna använda mina ben så.

I övrigt har jag för första gången på riktigt länge blivit svettig när jag cyklade hem från stan, tog alla uppförsbackar och det var riktigt gött att få duscha av sig och få äta matlåda sen! Nu ska jag fortsätta fila ner mina naglar som helena gjorde en nagerförlängning på i söndags som inte riktigt var min grej... ;)

/ anja

Kommentarer
Helena säger:

Jag är världens stoltaste vän över din cykelhjälm, som dessutom mer än gärna kan tänka sig att specialpimpa den med lite schyssta stickers ;)

2011-10-26 | 22:09:30
Bloggadress: http://granris.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback