väntan väntan...

Labbandet har inte gått helt smärtfritt idag, fick inga bra resultat i morse vilket gör att jag gör om det imorrn. Eftersom bakterierna måste växa en natt. Sedan har väl det mesta gått rätt skit. Råkade odla en omgång av bakterierna (den andra) med 10 ggr för hög antibiotika. Det tror jag de har svårt at överleva. Så jag skiter i den odlingen. Har ändå en till imorrn och det får räcka.. sedan skulle jag få igång den tryckkokaren som vi steriliserar grejer i nu när autoklaven är trasig.. och det gick väl sisådär.. I typ 1½ timme fick vi stå för att försöka få den tät och tillslut gick det!! Sedan skulle jag göra plattor som mina bakterier ska växa på, och spillde ut typ 100 ml medium på skon (och strumpan). Det luktar nu lagom mysigt, och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med det. Vill inte tvätta skorna i tvättmaskinen eftersom det förstör dem, antar att det är "slita" bort mediumet...

Nu ska jag bara vänta 30 min till tryckkokaren är klar och sen tror jag jag drar hem. En premiärtur på racer-röd står på schemat. Tror jag ska provcykla till IKEA och tillbaka (blir ca 2 mil). Känns lagom samt att man får ett hum om hur mycket snabbare den går.

Nu ska jag sprita av mina skor lite så jag inte luktar medium..
/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback