Underbara helg!

Gud så skönt med en ledig helg! Lite kyligt och blåsigt, men ändå underbart fint höstväder! Det är inte ofta man är ledig en helg utan en massa andra planer, men den här helgen har varit en sån helg. Att bara få göra det man känner för just den dagen är så extremt avkopplande.

Igår åkte vi till skogen, strax utanför Hallsberg, och gick runt Skåle klint. Raffe fick springa av sig i skogen och jag fick 1,5 timme promenad i kuperad och ojämn terräng. Det blev lite småflåsigt att ta sig upp till utsiktsplatsen, men det var så otroligt skönt väder och jättefint i skogen nu på hösten. Såklart fanns det med lite fika som ju alltid smakar gott i den färgsprakande och väldoftande skogen.

Hade för en gångs skull kamera med mig. Med den här fina utsikten förstår ni kanske att vi gick lite uppför :-)


Skåle klint

Skåle

Nu till träningen. Idag har jag varit på Friskis. Åkte mitt på dagen så det blev gymmet. Körde crosstrainer 30 min och sen 30 min styrka. Kommer förmodligen ha sjukt mycket träningsvärk efter styrkeövningarna. Körde 3*10 på alla maskiner och fick med rygg, mage, ben, armar. Med min klena kropp så får jag förmodligen träningsvärk efter varje övning, dvs. i precis hela kroppen. Men nu har jag iaf köpt kort och ska köra igång med träningen på allvar! Det var riktigt skönt att komma iväg idag. När man är ledig så har man ju tid att fixa ordentlig mat före och efter och kan ta riktig långdusch efteråt och allt. Ändå har jag hunnit städa och tvätta och massa sånt idag också. Riktigt skön helg med andra ord!

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback