Trotsade regnet

Självklart regnar det hela dagen idag när man är ledig. Hur som helst så trotsade jag regnet och gav mig ut på veckans första träningspass - löpning. Jag sprang min vanliga runda på 4 km. Det gick ganska tungt, känns att det är länge sen jag löpte, men samtidigt så kändes det bra i knäna nu när jag inte löptränat på länge. Grusvägarna här blir inte så roliga när det regnar, så jag fick ställa både mig och hunden i duschen efteråt. Men nu är vi rena och det känns alltid så skönt i kroppen efter träning. Har tänt lite ljus och njuter av regnet innifrån nu istället, det ger ju lite extra höstmys-känsla när det smattrar mot fönstrena. Att Anja sen springer mer än dubbelt så långt som mig när hon löptränar försöker jag tänka bort när jag nu sitter och känner mig duktig som stack ut trots regnet :-)

Jag tänkte få minst 2 träningspass i kroppen denna vecka också, så jag satsar på ett i helgen också. Det borde jag hinna med tycker jag, det är mitt mål i alla fall!

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback