Tråkdag

Nu var det ett tag sen jag skrev här, har haft fullt upp senaste veckorna. Hade egentligen bara 33% på schema den här månaden så jag har jobbat allt jag har kunnat och till slut visade det sig att det blev lite över 200 h... Inte konstigt att jag har gått på sparlåga sista veckan! Egentligen skulle jag vara ledig både torsdag och fredag men jag jobbade ändå på en förskola och i en klass för att göra mig extra mycket värd en ny vinterjacka i år också ;) Den jag köpte förra året tyckte jag inte helt om, så nu hänger en ny röd Didriksson i hallen - gött!

Träningen har blivit intryckt någon kväll när jag egentligen borde ha försökt ta det lugnt, så det har bara blivit några kortare svängar dit. Mest har jag suttit på cyklarna i gymmet, gruvar mig så mycket nu när vi är anmälda till Tjejvättern att jag måste börja träna lite extra i god tid :P

Förutom ny jacka skulle jag verkligen behöva nya joggingskor. De jag har är jättesköna, skulle gärna ha kvar dom om det inte vore för att de går sönder hela tiden... Lämnade in de hos en skomakare i våras för att laga när det började bli hål i tyget på ovansidan, och nu har det börjat gå upp igen. Det har även blivit hål i hälen, dessuom så tjuter de på något konstigt sätt från sulorna, speciellt när skorna är lite blöta. Väldigt irriterande i längden! Pappa har ikväll hjälpt mig att ställa till några av kaninernas burar i boxen och flytta in de som har bott ute i sommar trodde att det var råttor innan han förstod att det var från mig och mina skor som ljudet kom.

Annars har dagen inte gått till något alls. Var ut igår med Malin och några kompisar igår efter hockeyn och har mått som jag förtjänat idag kan man lugnt säga, men kul hade vi och det är ju huvudsaken :D Väldigt, väldigt skönt med en lugn helg, var väldigt längesen och är länge kvar till nästa gång.

Näe, nu är det dags att krypa ner i sängen. Ett kort jobbpass imorgon känns alldeles lagom, sen har jag kanske lyckats få med mig en träningskompis till gymmet! Blir så tråkigt i längden att fara dit själv hela tiden.

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback