Slutkörd

Hela järngänget verkar vara lite krassa, även jag är också lite förkyld - men det har varit såhär i lite drygt två veckor så jag börjar vänja mig... Att det aldrig kan gå över helt :(

Var ändå på spinning idag, när jag tränar så öppnar det upp sig och jag känner mig inte förkyld längre, inte trött heller så på något sätt tror jag inte det gör något, ont i halsen har jag i alla fall inte. Spinning idag alltså, 55 min puls och nu är jag helt tom i hela kroppen. På något konstigt sätt så är det så sjukt jobbigt och svetten bara rinner, men tiden går så himla fort. Har varit på spinningpass som är 25 min och de känns nästan lika långa. Det jobbigaste var ändå att efter 55 min i (enligt mig) väldigt hög fart ändå bara ha cyklat 2 mil enligt cyklarnas räknare... Hur ska jag överleva 8 mil till i vår!??!?!

Var i stallet och grejade på och bytte i alla burar så jag sitter ändå nu i soffan med nästäppa, det är väl inte världens bästa idé att ha kaninerna i ett stall när jag är allergisk mot hö och tror även hästarna och damm, men vad gör man inte...? Jag har fortfarande mina förhoppningar om att köpa hus om inte alltför länge och bara inte hästarna är i stallet så brukar det gå bra. Det är bara stå ut och försöka planera så jag inte behöver vara inne i stallet så länge när jag är där lite längre.

Snart kanske det blir cykelköp för mig också. En av mina farbröders företag säljer cyklar och han hade även en egen som han förmodligen skulle sälja, frågan är om jag vill ha en sprillans ny eller en begagnad. Helt ärligt bryr jag mig inte om det så länge den inte ser ut att komma från stenåldern, för mig känns priset det viktigaste, jag har verkligen inte råd att lägga flera tusen på en cykel som jag kanske inte komma använda så ofta. Nu beror det ju helt på hur den ser ut, kanske kan det vara värt att sälja cykeln jag har nu om jag köper en bättre som jag kan ta till jobbet. Grejen är bara att jag egentligen vill ha en cykelkorg, men på en tävlingscykel skulle det ju se liiiite knäppt ut :P Återstår att se vad det blir!

Nu är det dags för sängen, imorgon ska jag jobba för fulla muggar på särskolan och sen på surströmmingsmiddag som min vanliga arbetsgivare bjuder på - nam nam!

/Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback