Skivstång

Yeeey!! Det lönade sig att ställa sig på reservplats till skivstångspasset - det blev en plats av det med! Det gav mig riktigt bra träning. Jag är så sjukt klen, nästan skrattar när jag ser mig i spegeln när jag lyfter den där stången, men kul var det! Det var lite svårt att veta hur mycket vikter jag klarade av eftersom det var första gången jag var på skivstång. Armarna och magen fick verkligen jobba, men benen hade nog klarat lite mer. Överkroppen känns i alla fall helt slut nu och jag misstänker att jag kommer vakna upp med träningsvärk imorgon. Det här passet tror jag verkligen gav resultat på mig, jag behöver lite mer styrka och då kanske man ibland få ge upp lite konditionsträning för att köra styrka ett helt pass. Sen tror jag i och för sig att passet kan ge ännu mer om man har lite bättre teknik i övningarna. Det är svårt att få precis rätt hållning och så när man testar helt nya grejer. I slutet av passet pratade ledaren om att hon ska köra Vasaloppet och att det skulle bli en riktig utmaning och att hon älskar utmaningar. Sen när passet var klart hade dessutom Anja skickat meddelande om att hon köpt cykeln. Idag blev jag med andra ord verkligen påmind om mitt största mål med träningen - och vad mycket roligare träningen blir när man har ett mål!! Nu när jag tänker på tjejvasan så vill jag bara träna mer, vill inte stå där på startlinjen och ångra att jag anmälde mig. Men så har man ju ett jobb att sköta, djur att ta hand om osv. Imorgon ska jag jobba kl 11-20 så då blir det ingen träning. Någon lite längre promenad med hunden på förmiddagen bara. Sen på onsdag är det dags för träning igen. Spinning tror jag, vi får se! :-)

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback