Oh lediga dag!

Jag är alltså ledig idag. Jag borde verkligen inte klaga, eftersom jag jobbar så långa pass - oftast 16, 19, 21 eller 24 timmar - så jobbar jag inte så många dagar, så bortskämd kan man nästan säga att jag är.

Vaknade vid sju av mig själv, men lyckades somna om så jag gick upp just före nio. Klockan är snart 11 och jag tvättar just nu den andra maskinen, har diskat det som började bli ett berg men oren disk, städat toan och skurat upp grillgallret bland annat. Allt är sånt som jag har skjutit på alldeles för (pinsamt)länge så det känns väldigt bra att få det gjort. Ska nu ta och renbädda sängen och blir nog att dammtorka lägenheten innan jag ska dra mig mot gymmet och banken. Har ett lån på min lägenhet som vi håller på göra om så jag inte får lika hög månadskostnad :)

Otroligt nog har jag träningsvärk efter måndagens träning! Vet inte senast jag hade det, har mest bara känt mig trött i kroppen efter träningarna den senaste tiden. Tyvärr har jag svårt att få med mig några kompisar till stället där jag är (360 Träningscenter) så jag är i princip alltid själv och ibland slappar jag nog för mycket... :P Gymmet är enligt mig det bästa i stan, jag gillar gymmet och gruppträningarna och lokalerna är väldigt fina, men det medför ju också att kostnaden är ganska hög. För mig som jobbar och får friskvårdsbidrag från jobbet känns det inte så farligt, jag har dessutom medlemskapet på autogiro så jag betalar en summa varje månad, men jag förstår att det kan bli en för stod kostnad för mina kompisar som pluggar. Eftersom det trots allt kostar några hundra varje månad (349 kr för att vara exakt) så blir det en morot för mig att ta mig dit. Fungerar kanske inte så för alla, men för mig funkar det bra.

Näe, nu ska jag ta och pallra mig från datorn. Ikväll ska jag till O´learys och äta middag och se hockeyn med mina jobbarkompisar, blir superkul!

/Matilda :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback