Nyaste medlemmen!

I min lilla löparfamilj, om man nu kan kalla det för familj? Är denna skapelsen:

(Bilden snodd från biltemas sida: www.biltema.se)
2 liter vätska rymmer den samt en liten ficka för småprylar, nyckel osv. Dessutom är den typ "vaderad" fast med termosfunktion.. Så vätskan håller sig varm/kall. Tummen upp för det studentvänliga priset också, 149 kr! (jämfört med riktiga camelbacks som ligger på över 500:ingen) Nu kan man nästan tro att jag blev sponsrad av biltema, men icke!

Det blev dock ingen simtur igår, var kvar i skolan till 17,30. och Sen hann jag nätt och jämt med att åka till biltema, Bergvik (ett köpcentrum) och IKEA innan jag skulle handla mat och hinna hem till Greys Anatomy. Sen var jag så trött att det inte var på tal om att laga mat igår kväll, så det blev uppstigning tidigt imorse och jag slängde in ost- och skinkpajen i ugnen vid 06,55. Så en tjänst för husfriden har jag allt gjort!

Idag blir det skolan som vanligt men för för ovanlighetens skull inga bakterier på odling, idag ska jag kolla hur mitt experiment igår gick och sen tar vi det därifrån.. Eventuellt ska vi snart elchocka E coli med en DNA ring (plasmid) som vi fått skickad till oss från USA.. (rätt coolt att forskare från USA skickar en plasmid till mitt examensarbete!!). Det är ett litet kritiskt moment eftersom vi har så otroligt lite USA-plasmid, några µl bara! Annars ska dagen mest bestå av läs och skrivarbete, och sterilisering av grejer... Det vanliga med andra ord! :)



Så nu säger jag hej då för denna gång, och avslutar med en inspirations (?) bild. Detta är iaf min dators skrivbordsbild och är från när jag var med min mamma till Fuerteventura i våras. Tagen med självutlösaren på en joggingtur! Så härligt, kan man tänka tillbaka på nu när vi har 5 månader av minusgrader framför oss!!
/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback