Nya skor!

Förra veckan öppnade ännu en sportbutik här, XXL. De hade riktigt mycket grejer där och väldigt bra sortiment, inte minst på friluftsgrejer tycker jag själv. Inte en massa egna billiga märken, utan välkända märken som man vet har kvalitet. Me like! :-) Hatar att köpa en fleecetröja och inse att den typ inte kan andas, så att man bli svettig efter att ha gått 1 km, eller en regnjacka som läcker in vid sömmarna osv. Ok, det blir kanske lite dyrt ibland, men det är inte billigt att köpa en regnjacka som man inte är nöjd med så att man går och köper en ny ett halvår senare heller. Jag säger inte att man måste ha alla sina kläder i välkända märken, man kan ju hitta bra grejer annars också, men det kändes i alla fall som att den här butiken har ett sortiment där man kan hitta saker som man blir riktigt nöjd med. Hur som helst så hade de ju en massa trevliga öppningserbjudanden också. Jag hade kunnat shoppat massor. Sport- och friluftsgrejer är så jäkla kul att shoppa tycker jag, kanske ibland lite för kul! :-)

Men jag köpte i alla fall nya träningsskor. Har ju mina löparskor som jag haft ute hela våren/sommaren så de känns inte så jätteroliga att tvätta av för att ha inne. Nu under hösten när man kanske dessutom tränar både ute och inne så blir det ju ganska jobbigt med bara ett par skor. Jag provade en hel del skor. Var ganska sugen på att köpa ett par lättviktsskor, de kändes riktigt härliga, men hittade inga med riktigt bra passform för min fot. I alla fall inte under tusenlappen och jag kände att jag inte så gärna ville lägga mer än så. De hade erbjudanden på några olika, men nej, de satt inte perfekt. Det slutade med ett par Nike, lunareclipse +. Jag gillade inte riktigt utseendet först, så var lite osäker när jag tog med mig dem hem, men valde helt och hållet efter passform och tänkte att jag ändå hade öppet köp. Men nu har jag vant mig med dem och gillar dem mer och mer. Och de fungerade finfint på träningen igår också. Fick ge 700 för dem, ordinarie pris är 1500 så det kändes som en bra deal. Lyckades även köpa med ett par nya vandringskängor. Ett par Meindl som också kändes riktigt bra, var halva priset på dem också, så fick ge 1000 för dem vilket jag tyckte var riktigt bra pris. De jag har sen innan är lite mjuka för att klara av att ge bra stöd när man gå i svår terräng och dessutom lägger 15 kg packning på ryggen. De är perfekta till mycket annat, som skogspromenader, leriga grusvägar, snö, kyla osv. Men till just vandring är de som sagt något mjuka, så jag tror att de nya kängorna blir riktigt bra. De gamla har dessutom gått många, många mil, så det är väl lika bra att börja gå in ett par nya innan de andra är helt slut. Jag hade kunnat shoppa hur mycket som helst där inne, men försökte hålla igen och tyckte att jag klarade det ganska bra. Provade inga kläder utan försökte att bara titta på grejer som jag har lite behov av, annars är det lätt att slinker ner både det ena och det andra i påsen hem. De hade redan börjat få in massa längdåkningsgrejer, hade både Swix och Björn Dählie, som jag tycker har mycket bättre passform än t.ex. Craft. Är trött på Craft-grejer, varenda butik säljer det, men på mig sitter det sällan bra. Spelar ingen roll om man ska köpa cykelgrejer, längdskidåkning, träning eller vad som helst. Alla har Crafts sortiment och inget annat. Sen att sömmarna alltid går upp på mina craft-kläder gör inte saken bättre. Så tummen upp för XXL som har lite bredare sortment! Fast det är nog bäst att jag håller mig borta därifrån. Löparskor och vandringskängor räcker gott för tillfället! :-)

En bild på nya skorna! Lite speciella i utseendet på något vis, men som sagt, jag gillar dem mer och mer! Alltid lite roligare med bilder i bloggen också :-)
Nike Lunareclipse+

Idag hurrar vi också för vår bloggmedlem Anja som fyller år! Hurra, hurra, hurra, hurra!! :-)

/Hillevi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback