Nu har benen också fått göra sitt

Fortfarande träningsvärk i överkroppen sen måndagens skivstång, haha. Idag blev det spinning, kände att det passade bra att låta benen jobba lite mer. Nu känner jag mig ganska slut i hela kroppen med andra ord, men det är en skön känsla ändå! Man blir liksom påmind om att man varit duktig och gjort sin kropp en tjänst.

2 pass den här veckan är avklarade och vi får se om det blir något mer, förmodligen inte. Jag jobbar resten av veckan, men på fredag börjar jag visserligen inte förän kl 13, men tror kanske att det blir lite vila då istället. Är skönt ibland att bara ta det lugnt och pyssla med småsaker som man skjutit upp. Det har lugnat ner sig en hel del på jobbet och just nu funderar jag på hur jag ska göra med skolan. Jag är antagen till en kurs som startar v 45 som jag funderar på att läsa parallellt med jobbet. Tyvärr verkar inte schemat till den kursen alls stämma överens med mitt jobbschema, så då får jag nog plocka lite semesterdagar om det ska gå ihop. Jag är lite kluven. Det är ju jätteskönt att ha det lugnt och hinna få en del fritid till träning och allt annat, men samtidigt har jag chans att plocka 15 hp till mitt program utan att direkt behöva lägga pengar på det. Lite kurslitteratur och ett par semesterdagar är allt det kostar, ja, förutom tiden då.

Förresten läste jag någon lite notis i Friskis & Svettis tidning om hur man skulle träna till Vasaloppet (det stora, men är väl liknande träning som behövs för tjejvasan). Skidor var ju bästa träningen, med många mil i benen kunde man känna sig trygg (hallå, snön måste komma nu!). Sen var det bra att gå på typ 2 pass i rad på friskis, så att man får uthålligheten. OMG säger jag bara, jag har en bit kvar dit :-) 

Nu är det hög tid för en kopp kaffe innan jag ska sätta igång med min att-göra-lista för dagen.

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback