Mitt livs första spinningpass

Ett spinningpass på Friskis avklarades idag. Har aldrig varit på spinning, så kände mig lite nervös innan med hur jag skulle kunna ställa in cykeln rätt och allt, men det gick finfint. Gick på baspass så det var tydligen lite fler nybörjare där, plus att jag tog ett lunchpass, så vi var inte många alls. Perfekt! Det gick i alla fall bra och jag hade nog kunnat pumpa på lite hårdare än vad jag gjorde. Tog det lite lugnt för jag visste inte riktigt om jag skulle orka hela passet annars, men sen helt plötsligt var det dags för stretching och då var det ju lite sent att krama ur sista krafterna. Men  men, träning blev det i alla fall och nu vet jag ju hur spinning är, så nu kan jag säkert våga mig iväg på fler pass. Den här ledaren var inte riktigt i min smak, så jag ska satsa på något mer spinningpass snart igen, så kan jag nog bli ännu mer positiv till spinning. Jag känner i alla fall att det är väldigt skönt för knäna att varva träningen med crosstrainer och spinning och sånt, som inte innebär massa spring och hopp och grejer. Cykelbyxorna fick följa med, men cykelskorna lämnade jag hemma. Tror jag ska gå på några fler pass innan de får följa med. Känns så pinsamt att komma med asmycket utrustning och sen inte ens veta hur man ställer in cykeln, haha.

Nu blir det lugnt med träning ett tag. Kommer att jobba 5 dagar fr.o.m. imorgon och under de 5 dagarna är sambon bortrest  nästan 4, så den tid som blir över kommer att spenderas med hunden. Om han ska vara lite själv så behövs en hel del motion för hans del. Det innebär ju visserligen ofta motion även för mig, så helt stillasittande kommer jag ju inte vara såklart, men det blir ingen tid över för att åka iväg och träna i alla fall. Målet den här veckan var att träna måndag och onsdag och det har jag i alla fall gjort! :-)

Nej, nu ska jag försöka få ordning på min framtid. Var hos studievägledaren imorse och det besöket gav mig många gråa hår. Jag hade förväntat mig lite hjälp och tips, men hon hade inget att komma med. Så nu ska jag försöka ta tag i det här lite på egen hand istället. Jag var lite hoppfull innan jag gick dit, men just nu känns det inte ett dugg bra. Men det är inget att gräva ner sig i utan nu får jag försöka lösa det här på något bra sätt istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback