Man lär sig av sina misstag

Förra veckan innehöll som planerat två träningspass, eftersom jag hann ner till gymmet i lördags. Det blev lite stressigt. Var ute i skogen på dagen, gick en rundslinga på 4,5 km i ett naturreservat ute vid Glanshammar någonstans. Så hunden fick springa av sig lite energi. Sedan åkte vi ut till Sandra och hämtade släpet, sen hem och lämna det, fixa mat och sen till gymmet. Allt tar ju sån tid. Jag hade tänkt att jag skulle hinna på gå ett pass som började 15.30, men kom ner dit vid kl 16 så det fick bli gymmet istället. Dock stänger de kl 17 på lördagar, så jag körde crosstrainern 30 min och sen lite styrka för magen och efter det stretching. Sen blev det snabbdusch så att jag skulle hinna ut i tid :-) Men som sagt, det blev ju 2 pass i alla fall och det var mitt mål för den veckan!

Nu är det ny vecka med nya möjligheter. Jag satt och kollade lite i lördags på vad jag kanske vill träna den här veckan och kom på att jag nog skulle testa skivstång. Har aldrig varit på det och lite styrka vore inte fel för min del, för det är verkligen min svaga punkt. Hur som helst så var det ingen som bokat någon plats ännu, så jag tänkte att jag kunde fundera på saken. Igår kom jag hem från kanintävlingen och loggar in på datorn, inser att det är fullbokat. Och jag som precis övertalat mig själv att jag skulle våga testa något nytt. Blev lite besviken, men nu vet jag till en annan gång att mycket kan hända på den dag och at jag inte ska fundera så mycket, utan bara bestämma mig. I värsta fall går det ju faktiskt att avboka en plats. Jag tänkte i alla fall åka ner till Friskis vid femtiden och se om jag kanske kan få någon plats på det där skivstångsasset ändå. Annars får det bli jympapass istället. Det börjar en kvart senare.

Jag satsar på minst 2 träningspass den här veckan också. Jag jobbar 5 dagar, så på mina två lediga dagar ska jag i alla fall hinna med. Det blir alltid lite mycket när man jobbar tycker jag. Hunden, kaninerna, laga mat och allt sånt tar sin tid också. Klart att man skulle kunna hinna med, men stress är inget roligt och så länge jag får in 2 träningspass i veckan så känner jag mig ändå nöjd. Men om jag får gissa kommer jag ångra mig att jag inte tränat i alla fall 3 ggr i veckan när jag står där i skidspåret strax innan Mora någonstans och funderar på hur sjutton jag ska orka :-)

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback