Heldag i labbet!

Ja, minsann. Idag steg jag upp vid 6 för att åka till labbet, satte mina bakterier och åkte hem och åt mat. Då trodde jag att de skulle vara färdigvuxna till kanske 11 tiden. Tji fick jag... inte fören vid 14,30 kunde jag skörda cellerna!!! Segväxande bakterier, jag tror de kände på sig att jag skulle elchocka dem.

Det gör att jag nu, 17:38 fortfarande sitter i labbet, aldeles ensam och väntar på att min sista centrifugering ska bli klar. Sen ska bara cellerna strykas ut på plattor och sen dra rjag hem fortare än blixten!!

Det betyder nada träning för min del, eftersom jag ikväll både måste ut till stallet för att mocka och till affären för att handla. Plus att jag måste laga mat ikväll. Känns som att det kommer bli en lååång dag... Och imorrn jobbar jag, så då står klockan på 4,25. Jag tror minsann jag ska fira min födelsedag en annan dag... För att vara på labbet i 10h känns inte som något vidare födelsedagsfirande.

Nu blir det äntligen hemgång!
/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback