falska förhoppningar...?

Mitt senaste huvudbry har varit vad jag gör om ½år, Skolan är ju som många vet slut för min del. Efter 6 år på universitetet och (förhoppningsvis) två examen kan jag checka ut som student för evigt. Men då återstår ju bara den lilla petitessen - vad gör jag istället?

Just nu lutar det åt att jag blir kvar på IKEA ett tag. Jag vill gärna fortsätta med kemin, eller jag VILL forsätta med kemin. Men jag vill inte börja doktorera just nu. 6 år på universitetet direkt efter gymnasiet.. Nej, nu skulle jag bara vilja ha ett jobb där jag kan få gå hem och vara ledig hemma. Inte ha massa bakomvarande stress som ligger och gnor. Så därför blir det nog IKEA ett tag.

Tyvärr (om man nu får säga det?) fanns det en tjänst som, jag tror skulle passa mig så bra. Precis vad jag tror jag skulle kunna gära bra. Det handlar om lagerstrukturer och att planera in hur lagret byggs upp. Det kombinerat med en driftsledartjänst. Det enda negativa var att det var tillsättning i oktober. Mitt i mitt examensarbete. Jag insåg ganska snabbt att 100% ex-jobb kombinerat med 100% jobb inte var någon så bra kombination. Så därför sökte jag aldrig, dock skickade jag ett mail till min chef om att jag var intresserad..

Idag hade jag utvecklingssamtal med min chef och hon nämde att hon trodde att det skulle passa mig och så.. typ att om de inte hittar någon som passar så kanske det kan lösas på något sätt... Hm, med det väcktes lite falska förhoppningar.. Jag vill så jättegärna ha tjänsten... men åh, jag kommer bara bli så besviken om jag inte får den. Så idag har alla tankar pendlat mellan "ja ja jag vill ha den, jag skjuter på examensarbetet" och "nej nu får jag skärpa mig, gör klart skolan" och typ "livet går vidare, det kommer komma något"..

Så, jaa.. Jag har massa saker att tänka på och jag skulle helst bara vilja få allt löst och sluta behöva fundera.

Imorrn blir dessutom första träningen för min del på 1½ vecka! skönt att komma igång igen! :) Idag blev det bara en kort ridtur, efter 12,5 h med jobb+skola så hann jag bara med ca 35 min.

nej, nu blir det sängen.. helt slut.
/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback