Dags att bestämma sig..

Nästa vecka har det halva terminen gått, vilket alltså innebär att jag har halva mitt examensarbete kvar. Och sen, är det väldigt många som frågar. Jag har varit rätt inställd på att inte alls tänka på det och oroa mig, eftersom det tar så otroligt mycket energi från mig. Men så, för några dagar sedan hittade jag ett jobb om att IKEA i älmhult söker en analytisk kemist. jag är visserligen inte analytisk kemist, eller har 5 års jobberfarenhet av sånt.. men ändå, vad är oddsen liksom?! jag kan inte bestämma mig om jag ska söka den eller ej.. jag tror inte vad vill ha det.. men, när jag är kemist och jobbar på ikea - så söker de en sån.. det är lite ett kall, jag ska söka det känns det som.. men åh, kan ingen bara säga åt en vad man ska göra...

Och idag kom våran studievägledare till mig och sa att han hade rekomenderat mig för en doktorandtjänst i Örnsköldsvik... jag har ingen aning om vad det är men.. Där söker de iofrösig en kemiingenjör men.

Eller, gå efter planen och jobba på IKEA i karlstad, det som känns "säkrast" eftersom det är i karlstad och jag känner folk där. Men där har jag ingen garanti alls på att få timmar.

behöver jag säga att jag håller på att bli lite knäpp??!!

nej, nu ska jag ta och rensa skallen lite, en i stallet frågade om jag kunde ta hennes mockning idag ist för imorrn. Vilket passar mig fint eftersom jag då slipper cykla 4 mil imorrn. Stora cykeldagen blir istället på söndag. Då ska jag ta 6 mil tot!! 2 mil tor IKEA och sen 4 mil tor stallet. Hoppas på uppehåll!!

/ ANja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback