att lära sig den hårda vägen!!

Som vanligt står jag i labbet just nu.. Jag både hunnit med jobb och lite labbande idag.

Av rubriken att döma kan jag berätta att jag idag lärt mig att en fullt utrustad PAX garderob (från IKEA) består av sjukligt många skruvar... Anledningen att jag lärt mig detta, jo.. För att jag skulle köra iväg med min truck med en pall med 8 sängar på, pallen är ganska hög (ca 2 m) och i detta fall inte helt rakt lastad på träpallen, i en sväng in i en sidogång råkade min pall stå med ett överhäng utåt och centripetalkraften gjorde, trots att jag körde långsamt att min pall med sängar välte mot ett visningsexemplar av två garderober, som i sin tur välte på en pall med träkragar och så sa det krasch och glasdörrarna på garderoben gick i 1000-tals bitar, plus att själva garderoben blev ganska demolerad... Jag medger att i de flesta av fallen när jag kör sönder saker på jobbet är det mitt fel, men i detta fall känns det jäkligt surt eftersom det faktiskt inte kändes som mitt fel!! Jag körde LÅNGSAMT, och verkligen tänkte att nu får jag passa mig så den inte välter.. och vad gör den, jo VÄLTER såklart! Det var inte en fin ordramsa som jag tänkte i mitt huvud.. Men det var bara att göra rätt för sig och idag har jag sådeles spenderat ca 3,5 h med att montera ett nytt visningsexemplar. Och ändå blev jag inte färdig...

Min frustration över jobbet är ganska stor just nu, jag tycker jag kör jätteförsktigt, men ändå välter jag pall.. Jag vet inte vad jag ska göra för att bli som alla andra...

Jag vet inte riktigt vad det beror på, inte mycket träning kommer det bli denna vecka heller. I går hängde jag ju i labbet till 18 och sen var det snabba sig ut till stallet och så handla på det. Idag ska jag bannemej ta mig i kragen och springa. Kände i armarna på jobbet att jag har påbörjan till muskelinflammation i båda underarmarna... Så idag blir det springning, imorrn blir det styrka+kondition och på torsdag blir det spinning. sen på torsdag och fre (och evlördag) blir det stallet och 1-2 ridturer. Beroende på vad jag hinner med. I helgen hoppas jag på att jag ska kunna hinna/orka med att träna något. Dessutom skulle jag verkligen behöva spendera många timmar på labbet och labba... Får se vad jag orkar med, har ju 6,5 h jobb både lör&sön.
Nej, nu ska jag trycka i mig min macka, magen börjar kurra!!
/ anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback