Ännu en ledig helg står på tur

Snart ska jag pallra mig iväg till jobbet. Blir jobb till klockan 19 ikväll och sen är jag ledig HELA helgen! Helt otroligt. Jag har insett hur skönt det är att ha ledigt ibland utan att ha 100 saker inplanerat så jag försöker att frånsäga mig lite saker i alla fall. Plus att om man ska hinna och orka med lite träning så är det ju nästan ett måste att ha lite ledigt ibland.

På söndag blir det faktiskt kaninhoppningstävling. Har inte direkt någon kanin som är i form och är inte så laddad för att tävla själv egentligen. Jag var på en tävling i augusti så sen dess har de inte sett hinder, plus att de inte var i form på den tävlingen, så ja, jag kan ju själv räkna ut hur det kommer gå. Men tänkte i alla fall att Funny och Pippi får följa med och motionera sig lite. Jag känner att det behövs lite folk i klubben som hjälper till så en dag kan jag allt offra. Det känns kul också att det var en del som anmälde sig så att vi kan få ihop till en riktig tävling också. Eftersom jag bara varit på 2 tävlingar i år så vore det bra för mig att få döma lite också. Men jag vet inte om jag lyckas få ihop mina 10 klasser ändå, vi får se. Jag har lagt kaninhoppningen lite åt sidan ett tag. Jag kände att det blev alldeles för mycket i våras med jobb, plugg, hunden, kaninerna, huset och allt annat. Inte roligt att alltid vara stressad och till slut inte tycka att något är kul utan bara känna att allt tar för lång tid. Allting är roligt i sig, men när man försöker göra allting samtidigt så blir det inte roligt. Men nu tar jag lite lättare på en hel del och känner inte att jag måste vara med på allt och då blir det faktiskt mycket roligare när man väl är med! :-)

Söndagen går nog bort hela dagen eftersom jag dessutom ska köra släpet. Så imorgon ska jag försöka vara lite effektiv och hinna med ett och annat. Planen är ett träningspass och sen någon tur till skogen med vovven i alla fall. Förhoppningsvis hinner jag städa i ordning lite här hemma ikväll så att jag inte har det hängandes över mig imorgon. Nej, dags att fixa lunchen nu! Ha en bra helg!

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback