Plötsligt händer det!

Har varit och gymmat idag, var ett tag sen sist. Lever loppan istället, det är ju sommar och då ska det solas, badas och göras en massa kul istället ;) Förra veckan sålde vår klubb fika och mat under Villvattskampen, en stor hästtävling här uppe. Det gick inte så bra som vi hade hoppats och arrangörerna av tävlingen var också besvikna på besöksantalet (inte så konstigt enligt mig, vem åker 7 mil enkel väg in i skogen från Skellefteå för att kolla på hästar!?). Tack och lov är det över nu, massor med förberedelser och för mycket jobb tog kol på mig.

Är så nöjd över gårdagen! Var hos chefen och fixade en massa, tackade bl.a. nej till jobb (wohoo! jag har börjat lära mig tacka nej när jag inte vill göra något!), fick upp timlönen med 11 kr, tog semester under PDOL och en massa annat bra. Är längesen jag var så här nöjd över mig själv :P

Ikväll är det kvällstävling utanför vårt stall. Ska passa på och njuta då nästa gång jag kan tävla är typ... andra veckan i augusti eller nåt sånt. Jobbar varenda helg förutom sista helgen i juli när det är PDOL. Jobbigast av allt är när man vill göra massor med saker men inte hinner med allt. Skulle helst göra några kloner av mig själv så jag hinner med precis allt...

Även om jag inte hunnit med att vara på gymmet så mycket så försöker jag tänka på att ta cykeln nu under sommaren när det faktiskt är möjligt. Hittills har jag varit duktig och cyklat nästan varje dag till kaninerna och jag försöker även cykla till jobbet. Är lite både och att jag, kaninerna och jobbet är i helt olika delar av stan. Jobbigt för mig, men bra för kondisen :D Längtar till innebandyn börjar om på några veckor, eller ser helt ärligt mer framemot fysträningarna än matcherna. Helt frisk är jag väl inte.

Om en vecka är jag i Sundsvall med jobbet. Hotell, bad och säkert lite shopping - och få betalt för det! Ibland tror jag att jag trots allt har världens bästa jobb.

/Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback