En vätternrunda!

Jag har lite snabbt räknat ut att på de tre jobbveckor jag nu haft sedan min tenta har jag cyklat över 30 mil! = En vätternrunda! På ett sätt känns 30 mil helt sjukligt långt, men samtidigt var det ju bra nära att vi hade tänkt göra det på en dag. Mina ben är bra slitna efter konstant (nästan) cyklande i 3 veckor för att få ihop till alla mil.

I går hade jag ju funderat och tänkt på att jag skulle duscha av mig lite innan jag stack till jobbet. I morse sa dock hela kroppen NEJ NEJ NEJ med stora bokstäver till en dusch, jag vet hur otroligt kall jag blir efter en dusch och det var verkligen INTE vad kroppen ville, så jag slapp. En cykeltur till jobbet senare i 19 gradig värme och typ 100% fuktighet kommer man in i varuhuset där det också är varmt och fuktigt. Idag stod jag bara på trucken 1 h innan jag gick ut och plockade varor i sista 4 h, då känns det verkligen hur varmt det är i huset! I övrigt hade jag nog inte alla hjärnceller på rätt ställe imorse när jag cyklade till jobbet. jag brukar bara sätta upp håret snabbt med en tofs och skölja ansiktet för att sen sätta upp det ordentligt med spännen också.. Men detta glömde jag totalt bort. Dessutom tog jag med mig en matlåda, trots att jag slutatde 10.. Inte alla hemma alltid.

Nu ska jag dricka klart mitt kaffe och förhoppningsvis piggna till lite, ska även hämta hem en jourhemskatt som ska bo hos oss några veckor. Sotis och Tindra som vi har nu har som främsta hobbier att ligga under min säng eller i min garderob.
/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback