cykling, jobb, löpning...

Började dagen kl 03,55 som vanligt (tungt att gå upp efter 2 dagar sovmorgon!). Tog min röda skeppshult till jobbet och jobbade mina 5 h, hade ingen bra känsla alls när jag körde truck.. Var i stolpar, stallage, fick jobbiga pallar.. Helt enkelt ingen bra morgon...

Cyklade hem och sen städade jag kaninburarna. Jag ska vara semestervakt åt Herman (G. Capricorn, halvbror till min egen Buddah och kullbror till Matildas zeke). Så jag gjorde iordning en bur till honom.

Sedan fick jag ett allmänt städryck och drog av hela golvytan i lägenheten med både sop, dammsugare och mopp! Plus att jag ÄNTLIGEN torkade av ägg-fläcken som några ungj*vlar fixade när de kastade ett ägg på vårat köksfönster (typ i april?). Så nu luktar det nystädat i hela huset.

Sedan blev det en joggingtur. Har hittat ett träningsshema inför Blodomloppet som jag ska försöka köra. det är gjort av en snubbe som springer MILEN på 27 min! (det är vad jag springer 5 km på!). Blev 4 låtar (ca 15 min) uppvärmningsjogg, 4 låtar "tävlingstempo" dvs högre. (dock promenerade jag lite i sista låten och drog över lite i nästa låt). Innan det blev ca 4 låtars nedvarvningsjogg. Svettig är vad man kunde sammanfatta mig med! det är varmt och lite fuktigt i luften så mitt lila linne hade fått snygga mörka fläckar.. Men ska man träna ska det synas!!

Nu väntar kaninintagning och sen ska jag ner till stan en sväng, ytterligare 12 km cykling kommer läggas till handlingarna idag!

GOOD träningsdag kan man verkligen säga!!
/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback