3,5 vecka kvar

Fick för några veckor sen kallelse till blodgivning och kom då att tänka på all reklam jag sett för blodomloppet. Kom på att jag kunde kolla upp vad det var för någonting, med tanke på att jag skulle behöva lite extra motivation för min träning. Hade en dag med väldigt gott humör och laddad med energi efter semester och så, så efter att ha läst lite var jag supertaggad. Höll alla mina tummar för att Anja skulle kunna hänga på fast det är en bit för henne att åka, eftersom det skulle kännas så kul att göra något ihop och inte bara ha bloggen som gemensam nämnare för träningen. Kors i taket - både Anja och jag var lediga den dagen, det ska bli så himla kul och det gav mig verkligen en kick för träningssuget. Nu ska vi bara få ihop till lag också så att vi blir ännu fler som kan ha kul tillsammans och dessutom får alla lag picknickpåse efteråt :-)

Jag kommer såklart välja den korta sträckan, 5 km, med tanke på att jag inte ens sprungit 5 km på år och dagar. Jag ska försöka ta en runda på 5 km hemma någon dag och ta tid på den, så att jag kan sätta upp något mål för vilken tid jag ska klara, kanske det hjälpa mig lite på vägen.

Sprang idag 4 km och jag vet att jag är klen, men efter 4 km är jag ganska slutkörd, haha. Hade i alla fall hunden med mig idag så jag höll bättre tempo än senast. Nu ska jag jobba kl 9-20.15 3 dagar i rad så det blir ingen träning de dagarna. Efter de 3 jobbdagarna åker vi bort fredag-söndag på kusinens bröllop och sen är veckan slut. Det är inte lätt att få ihop sina träningstillfällen. Förövrigt har jag varit väldigt sugen på att skaffa gymkort eftersom jag egentligen skulle behöva träna lite styrka, men jag får klara mig utan det ett tag till tror jag, så kan jag ha halvårskort över vintersäsongen istället. Inte gratis med gymkort och helst skulle jag vilja ha kort där de har gruppträningar också, så att det finns lite mer att välja på. Vi får se vad det blir :-)

Förresten så har Linnéa tackat ja till blodmomloppet, kanske får vi ihop ett TeamÖLKH? :-)

/Hillevi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback