Lugn dag

Snöslask, regn och rusk... Ja, det är det vädret vi har just nu. Tack och lov är det jul snart, känns då bra att det är vitt ute till det!

Allt rullar på som vanligt hos mig. Jobbade nästan 70 timmar veckan som var, slutade kl 08 i morse och har efter det bara sovit och tagit det lugnt. Har nu fått på mig träningskläderna så det är dags att fara en sväng förbi gymmet och svettas innan kaninerna ska få mat.

Ikväll kommer min lillasyster förbi, vet inte när det hände men jag har faktiskt blivit lite familjekär... Speicellt nu när hon flyttar till Dublin för jobb i början på januari måste jag ju passa på och träffa henne :)

Jag har så länge jag kan minnas alltid varit tät i näsan, även om jag inte känt mig förkyld. Jag är ju allergisk mot en del saker (gräs, björk, katt, hund bl.a.) men den sista tiden har jag blivit så less på att inte få tillräckligt med luft, det är i alla fall så det känns ibland. Fick tid hos vårdcentralen dagen efter och det visade sig att min näsvägg är böjd och det var dessutom något som var svullet, så nu ska jag använda kortisonnässpray varje dag i en månad till jag ska på återbesök. Har det inte blivit bättre (näsväggen blir knappast rak av nässpray :P) så blir det remiss till öron, näsa, hals på lassa och eventuellt en näsoperation. En arbetskompis har gjort samma sak och hon sa att det var jättehemskt och gjorde jätteont, men om det gör att jag kan andas så är det värt det :)

Nu ska jag iväg och svettas, höres!

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback