Cykel - check!

Ääääääntligen (!!!) har jag fått tag i en cykel som jag ska cykla Tjejvättern med! Av en kompiskompis kan man väl säga, om jag har förstått det rätt har han tävlat en hel del med cyklar både i skogen och på vägen. Jag ska få låna en av hans cyklar, vet inte vad det är för sort men den ska vara bra så det litar jag helt på. Vad som helst är ju bättre än min damcykel med tre växlar som är min vanliga cykel... :-) Ska få låna den i vår så jag hinner cykla in mig lite, så nu hoppas jag att snön inte stannar kvar så länge som den ibland brukar göra.

En sten har i alla fall fallit från mina axlar, känns hur skönt som helst att ha det klart! Under nästan ett halvår har det inte kommit ut någon passande cykel på Blocket så jag har faktiskt hunnit planera min ekonomi så jag skulle kunna köpa tävlingscykeln som min farbrors företag säljer. Tack och lov behöver jag nu inte lägga ut nästan 7000 kr på den utan kan istället med glädje investera i ett par bra cykelbyxor istället.

Sista tiden har jag känt mig pigg och det har blivit en hel del pass på gymmet. Har blivit lite duktigare att gå på gruppträningspassen, barbell är fortfarande favoriten, och det känns som att det börjar ge resultat. Funderar lite på om jag ska ta och göra min andra kroppsanalys snart. Det ingår två i medlemskapet och då får jag se om det har blivit några förändringar i muskelmassa och fettmängd. Nu tycker jag sånt är ganska ointressant, om jag enligt maskinen har för mycket fett i vänster arm blir jag mest irriterad... Men lite kul är det ändå, framförallt vill jag se om min totala muskelmassa har ökat. Får se om jag kollar upp det där snart :-)

Snön har kommit också, de har gått ut med en klass 2-varning här med varning för drivbildning, men inte en snöflinga eller lite blåst så långt ögat kan se! Kanske kommer det till helgen istället. Jag är ju inte direkt någon stjärna på skidor och inte direkt den som åker ett varv för att jag tycker det är skönt så jag vet inte riktigt om jag ser fram emot det eller inte. Får snarare ånget över att jag är för dålig att ta mig ut med skidorna trots att spåret går utanför mitt vardagsrumsfönster. Näe, jag är den som pallrar sig ut för att jag inte vill komma sist i det där förbaskade loppet. Stupar i spåret gör jag titt som tätt och blir ännu mer irriterad än jag var före, men jag ska fan i mig inte bli frånåkt av tanterna i spåret (blev det i våras) så blir väl att försöka borra ner huvudet lite mer i vinter än vad jag gjorde förra året :-) Tävlingsmänniska är jag på gott och ont. Ibland blir det lite jobbigt att tävla om precis allt.

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback