22 km senare...

Ett långt löppass kräver en lång berättelse! :) Dessutom har telefonen samarbetat med mig och bilderna gick smärtfritt in i datorn.

så, kl 08:50 startade jag och det här möttes jag av:

Ganska kass bild eftersom min telefon inte är en digitalkamera precis, men det ska föreställa en rosa-röd lysande himmel och en stor sol skymta bakom molnen. Men den här synen kan jag inte direkt påstå att jag fick se länge. Löpturen kantades av moln och blåst och regn. men fötterna var på!

Nåväl, jag gick en låt och sen började jag låta benen rulla, när jag kom ner till sjön blåste det rejält, men jag var nöjd och glad för mitt påhitt! jag varvade löpning med små korta minipauser då jag gick och passade på att dricka vatten. Vätskeryggan hade jag aldrig klarat mig utan idag!

Helt plötsligt var jag inne i stan och hade gjort en fjärdedel av turen, varje gång jag korsade älven (3 ggr) tillät jag mig gå över hela bron... Stan ersattes av strand och där bestämde jag mig för att ta en liten kort detour till MAX för att plocka med mig servetter, snoret rann som aldrig förr och jag fick fräsa snor typ en gång mer km! Vid MAX var jag ca 09,50... Men tyvärr öppnade de inte fören 10... Typiskt. Inte tänkte jag stå och vänta 10 min inte.. Nej, jag fortsatte glatt på fräscha ben.

Ett snabbt fotostop utanför Biltema och jag kunde lägga 10 km bakom mig. Så var det bara upploppet kvar!
det blåste rejält förbi Bergvik (ett köpcentrum som ligger vid IKEA). Tur nog hade jag sidovind så jag påverkades inte negativt i alla fall!

Klockan 10:00 kunde jag ta denna bild och sprang vidare till entren, gled in på toaletten och krängde (bokstavligt talat!) av mig tröja, linne och sporttop. På med nya torra kläder och packa de svettiga i ryggan. In till Bistron, köpa kaffe och kanelbulle. Steg ut ur huset igen och gick runt till godsmottagningen för att hälsa på kollegorna som precis blivit färdiga med sin drift. Tog en längre vilopaus på jobbet, drack glatt upp hela kaffekoppen och åt upp bullen. pratade lite med kollegorna innan jag 25 min senare gick ut och påbörjade den mödosamma vägen hem. fram tills nu hade benen känts oförskämt fräscha, jag hade medvetet tagit det lugnt, 11 km på 70 min. Och stannat och druckit mycket, gått en bit. Allt för att hålla.

på vägen hem fick jag känna hur benen sakta men säkert blev tyngre och tyngre, men då tog jag fram tanken. personbästa personbästa personbästa... Helt plötsligt var jag vid Mejeriet, sen rullade benen på fint och jag kunde återigen passera Strand och där unnade jag mig en lite längre promenadsträcka.


Över bron över älven och jag konstaterade att 16 km är avklarade.. Inte värdslig fokus på bilden men... ;) Så fortsatte jag hem, nu började den mentalt tyngsta biten, sista fjärdedelen... Över älven en gång till och gick på stenbron. Förbi gubbholmen, och sen uppenbarade den sig:

Underbart 19 km avklarde, 3 kvar... Längs med sjön fick jag en shysst medvind som behövdes, Jag fick slita rätt hårt, ljumskarna började göra sig till känna. Fort gick det inte... Men det gick framåt!
Äntligen var jag äntligen framme vid Kronoparksbacken och jag saktade medvetet av och gick... Sakta, tunga steg. Men sen vid sista stigningen, en kort bit... tog fram ipoden och bytte låt. Gav mig in på att allt skulle springas.. och nästan att jag lyckades. Sista biten orkade jag verkligen inte.

Men ändå, 22 km avklarade!! tyvärr blev det ingen bild efteråt. Jag hade fult sjå med att ta mig in i lägenheten, strecha och få av mig blöta kläder och in i duschen.

Jag hade verkligen tur, strax efter att jag hade kommit hem började det regna och blåsa massor! Jag själv klarade mig undan regnet..

Jag är sjukt stolt över mig själv, 22 km!! även om jag inte sprang hela vägen, så är jag nöjd! Från att ha sprungit 10 km, till att mer än dubbla det!! Det är bra!

Dessutom är mina löparskor jag köpte i oktober i stockholm guds gåva till mig! 22 km, mestadels löpt på asfalt och jag känner inte av benhinnorna ett smack. Behöver jag säga att det var väl investreade 1200 kr?! (tack mamma för födelsedagspresenten!) Äntligen har jag hittat MINA skor!

Efter löpturen har jag även hunnit med att handla mat (på Willys klämde jag 3 ölkorvar.. sjukt hungrig var jag!), baka lussebullar, sovit en timme och mestadels spenderat tid i sängen och soffan. Jag har känt mig sjukligt sliten. Och insåg för en stund sedan att det är vätskebrist och saltbrist. Så nu har jag blandat mig en härlig coctail av vatten, salt och socker. Kan vara bland det äckligaste som finns. Men betydligt mycket billigare än vätskeersättningstabletter som jag dessutom inte hade några hemma. Har fått i mig ungefär halva glaset och mår mycket bättre nu!

Helena har stått för kvällsmatslagandet och städningen medan jag verkligen bara har sovit. tack för det!!!

Om jag har några läsare kvar här kan jag lova att det var helt klart värt att utmana sig själv! Jag är så stolt över mig själv!! :) :) Jag är oslaaaaagbaaaar!!

Nu står kvällsmaten snart på bordet och jag är hungrig som en varg!

/// ANJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback