Kollat in Vasaloppsstarten

Helgen har tillbringats i Sälen. Vi var 4 st som åkte upp i torsdags kväll. Var och kikade på lite grejer i fredags och i lördags var det dags för cykelvasan som mitt resesällskap skulle delta i. Det var 8000 som cyklade så en hel del folk. Två st ur bilen körde långa loppet, var 9,4 mil cykling i skogen i år och en person körde ett kortare lopp med 4,5 mil istället. Detta betydde att jag fick kolla in både "stora starten" och även startplatsen för tjejvasan i Oxberg. Blev nervös bara av att inse hur mycket folk det är och stämningen som råder, men kul ska det bli i alla fall! :-) Det var kallt där uppe, men som alltid skönt att hitta på något och komma hemifrån Örebro några dagar. Känns som att hösten är här nu och förra veckan var dessutom sista semesterveckan för mig. Idag blir det jobb igen, med ny chef på plats, spännande det med. Är förövrigt lite förvirrad över lag just nu, med vad jag ska göra framöver. Plugga lite i höst vid sidan av jobbet? Eller bara jobba? Vara tjäntledig i vår? Har nästintill bestämt mig för det, men vet inte om jag hellre vill försöka få ihop det med jobb också en del av terminen. Sen är jag lite i cykelköpartankar också. Det här med löpträning är inte optimalt för knäna, så funderar på om jag ska börja cykla lite racercykel kanske för att variera träningen, men alla cyklar är så sjukt dyra. Jag håller ögonen öppna på rea just nu, för någon cykel till fullspris blir det nog inte i alla fall, de billigaste ligger på 7000-8000, det känns som det är alldeles för mycket pengar. Sen är jag ju lite inne på gymkort också, fast det tar jag på jobbets friskvårdsbidrag då. Men vet inte vart jag vill ha kort och när jag ska köpa det osv. Just nu känns det som att min beslutsångest är överallt.

Men nu till träningen. Jag var ute och sprang igår när jag kom hem från Sälen, det blev inte riktigt tid till det där uppe. Sprang min runda som är 4 km och tog tid för en gångs skull. 26 min tog det, haha, riktigt kasst. Men jag går ju visserligen mer än vad jag borde. Tror att jag skulle utvecklas mer om jag lärde mig att pressa mig själv, mer än vad jag skulle göra av bättre fysik. Nu blir det mer "oj, nu är jag trött, jag går en bit". Hur som helst så tänker jag mig att jag kommer pressa mig själv lite mer på blodomloppet på torsdag eftersom det är folk som tittar på. Loppet är 5,1 km och jag tänkte att jag iaf ska springa under en halvtimme. Det blir till att öka takten en del, men som sagt, jag tror mer att jag har psykiska än fysiska begränsningar, så jag hoppas att det ska gå bra. Jag har förresten kollat fel på resultaten från förra året såg jag. De sämsta sprang på över en timme, så jag behöver inte oroa mig för att komma sist längre. Det var bara det att sidan visade bara 250 löpare åt gången, det hade jag inte sett :-) Den här veckan tänkte jag inte träna något mer innan torsdag i alla fall, vilar mig i form sista dagarna, haha. Jag tänkte cykla ner till stan och hämta ut min nummerlapp om det slutar regna. Det är ju 7 km enkel väg, så det blir lite träning i alla fall, alltid något :-)

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback