I valet och kvalet

Kanske inte är alla som vet, men jag spelar innebandy i KAIFs damlag vid sidan om allt annat jag håller på med, och i torsdags var det säsongens första träning. Trots att vi spelar i division 3 så har jag inte riktigt smält allt, mycket var mycket mer seriöst när jag spelade i ett annat lag i juniorligan. Bara det att vi i Rönnskär/Skellefteå IBK hade försäsongsträningar i maj och i KAIF så börjar de direkt med innebandy i augusti är för mig väldigt konstigt. Skönt på sätt och vis, men jag är med mest för träningens och sällskapets skull så jag skulle gärna se mer försäsong...

Har haft konstant träningsvärk i över en vecka nu. Förra helgen var jag alltså ute och sprang för första gången på år och dagar, och i torsdags var det alltså första innebandyträningen. Höll knappt på ta mig upp på fredag och lördag morgon! Träningsvärken är värst i ena skinkan, på samma ställe där jag sträckte mig förra året. Hahaha ja, det är nog inte meningen att man ska spela innebandy när man har kommit över 20!

Ikväll har jag och Cissi varit på ett corepass och var lite i gymmet efter det. Hela helgen spenderades för mig i Umeå på tävling och i sällskap med en gammal kompis på kvällarna, så jag ligger ganska långt efter med sömnen och det kände jag verkligen av idag. Imorgon är jag ledig och då har vi bokat function (allt möjligt i ett och samma gruppträningspass) på förmiddagen så egentligen borde jag ha gått och lagt mig redan. Känner mig väldigt nöjd över att äntligen börja komma igång med träningen :)

Vad som händer för mig i höst är fortfarande en gåta. Är så i valet och kvalet, har fått ett nytt jobb som telefonförsäljare som säljer produkter till företag här i stan. Heltid, dagtid, tillsvidare, men jag velar ändå... Grundlönen är sjukt dålig och eftersom jag aldrig har testat på försäljning förut så skulle det verkligen vara en chansning. Dock så kan man istället tjäna sjukt bra om man är bra på att sälja. Eftersom jag har tackat nej till skolan (hade kommit in på matte c) så funderar jag just nu alltså på att stanna kvar där jag är nu, tacka ja till det här nya jobbet eller vända mig till kommun och satsa på att vara vikarie på dagis, boenden eller som personlig assistent. Jaaa... Jag har ingen aning om vad jag vill göra och jag måste bestämma mig så fort som möjligt, helst imorgon...

Kanske är bäst att sova på saken, är dags att jag går och lägger mig. Gonatt på er!

/matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback