Givit!

Idag har jag förutom att ha spenderat 9h på jobbet gett plasma. allt gick bra, men personalen såg lite oroliga ut när jag blev jättetrött. Förmodligen för att jag gick upp så tidigt imorse.

För mig är det en självklarhet att gå och ge plasma, 45 min en gång varannan vecka! Ingen snack om saken, man får dessutom 100 kr, fika, läsa en tidning och bara ta det lugnt! Alla borde ge plasma/blod! (jag har varit blodgivare, men pga låga järnvärden får jag inte ge blod längre. Då ger jag plasma!)

Det enda jag känner av är att jag blir lite mer trött/anfådd samma dag som jag ger. Dessutom tränar jag inte samma dag.

Igår gav jag mig dessutom ut på en långpromenad, 75 min var jag ute och bara gick i skogen. det var jätteskönt att bara få plöja blåbärsris och hoppa över små bäckar och pölar! Stängde av mobilen helt :) Ibland är det skönt! Dock var benen riktigt trötta och jag fick spendera kvällen med att ligga i soffan.

Nu blir det snart matlagning, imorrn står klockan åter på 3,55...
Kram / Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback