Bra planering

Förra veckan blev ingen bra träningsvecka. Sprang en dag och då började jag må så jäkla illa att jag istället gick typ hela vägen, med andra ord i princip ingen träning förra veckan. Den här veckan har jag semester, så den har börjat bättre. Skulle lämna blod idag så passade på att springa innan det, för det är inte så bra att träna efter att man lämnat. Det var tur att jag planerade in det så. Det blev min vanliga 4-kilometersrunda, gick ganska lätt idag så det kändes bra med tanke på att förra veckan var kass. Sen att blodomloppet är 5 km, det får bli som det blir. Är man inte i toppform så är man inte, som Anja sa så är man i alla fall bättre än alla som inte ens ställer upp. Och det är ju positivt!

Hur som helst så gick inte blodgivningen så värst bra. Först blev det blod över hela armen, så jag tänkte att det blir väl ett fint blåmärke eller nåt, men så såg hon så nervös ut som stack mig. Och tittade och flyttade om flera ggr, undrade hur armen kändes och så. Men det gick hur bra som helst tyckte jag. Blodet rann på och det var inget som gjorde ont eller så. Sen visade det sig att det hade blivit en stor bula, alltså inte bara blåmärke, utan svullnad också. Så hon smörjde in med någon salva som skulle dämpa lite och tyckte att jag skulle sitta kvar en stund. Så tog hon blodtryck och det var tydligen på tok för lågt, så hon gav mig några beska äckliga droppar som skulle höja blodtrycket. Sen mätte hon blodtrycket 4 ggr till med jämna mellanrum, men tyckte fortfarande inte att jag skulle få gå därifrån. Jag lovade att gå sakta och ta det lugnt och så, men hon trodde ändå jag skulle svimma och jag gick. Till slut tjatade jag mig i alla fall därifrån efter att ha lovat henne att jag skulle ringa om armen gjorde ont. Gick bra att köra hem, men illamåendet har smygit sig på så just nu känns det som att blogginlägg var en lagom ansträngande syssla. Usch, känner mig alldeles kvalmig. Tur att jag planerade för det här så att inte träningspasset blev som förra veckans. Hur som helst så hade jag mycket bättre blodvärde den här gången än förra, fast jag som vanligt fuskat med järntabletterna. Har kanske ätit bra med andra ord :-)

I helgen ska vi till Sälen och kika lite på Vasaloppsveckan, åker på torsdag. 3 st om ska köra cykelvasan, jag ska bara ta det lugnt :-) Tar väl med löparskorna och satsar på något springpass i alla fall!

Nu ska jag vila mig lite och hoppas på att min äckliga arm kan lugna ner sig och snart se lite mer anständig ut :-)

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback