Blodomloppet 2011

Ja, i förrgår var det dagen D, Blodomloppet 2011. Jag for till Hillevi i Örebro redan vid 11 på förmiddagen, vid 13 var jag framme och vi lunchade på stan innan vi åkte hem till Hille och fördrev eftermiddagen.
Kvällen gick otroligt fort. Lite uppvärmning och sen snabbt som attan till start och i startfållan för 10 km träffade jag min gamla dagmamma! Som jags amma dag pratat med över Fb, vi har säkerligen inte pratat på år! Lite roligt. Så gick startskottet..,. Men inte kom man iväg för det. Otroligt trångt i starten så jag fick gå första biten. Men sen rullade det på. Första 4 km fick jag slita... Slita verkligen! Fick ont i magen och jag fattade inte alls hur jag skulle orka. vilken pina, vad hade jag gett mig in på!

Men sen, började jag slappna av och bara springa. Tog rygg på någon framför och vips var 6 km avklarade, sen var det vattenstation vid 7km och så 3 km kvar! Målgången var inne på "stadion".. Sista biten sprangs på gräs.. det hade regnat under dagen... Jag vill inte tänka hur underlaget var när de sista sprang in..

Resultatet för min del blev iaf finfina 56,01. Inte nytt personbästa. men med tanke på hur lågt min träning har legat senaste tiden, och att jag faktiskt inte var på något bra tävlingshumör är jag nöjd. Jag tog mig igenom loppet under 60 min, sprang hela vägen. det får man kalla bra!

Igår plågades jag av en träningsvärk deluxe som idag har börjat ge mig lite utav en pensionärsvarning... ONT är förnamnet, framsida lår, baksida, ljumskar och så har jag träningsvärk i både axlar och bicep (troligtvis mer från jobbet men..) Men, det är av en god sak!

Idag har jag också jobbat, haft en rätt bra bad work day. Började med att jag backade in min truck under ett stallage och fastnade så nödstopet gick på den. bara köra in i truckrummet och ta en ny truck.. (vi får inte köra dem om inte nödstoppen funkar). sen lite senare backade jag in i 2 pallar med vaser, kras sa det.. ganska rejält. Fick samla och sopa glas.. Sen när jag skulle räkna vaserna så drog jag ett snyggt skärsår i höger pekfinger... då kände jag att det är nog dags för mig att återgå till bakteriernas underbara värld (skolan).. Vilket även min chef sa.

Nej, lite mellis på detta, sen blir det stallet i em/kväll. Kram
/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback