2 veckor och 1 dag kvar till blodomloppet

Javisst, vi fick ihop ett lag på 5 personer! Det blir, förutom jag och Anja som springer, Gustav (Hillevis sambo), Linnéa (ÖLKH-are) och Sandra (vän till Hillevi, kör tjejklassikern i år). Anja är den enda modiga som springer 10 km, grymt av henne tycker jag!!!

Slöa jag tänkte sätta upp ett mål på en halvtimme, men så när jag kollade resultaten från förra året såg jag att man kom på sista plats av 250 startande om man sprang på 31 min. Så jäkla dålig vill jag inte va, så nu får jag träna lite extra!! Vi får se vart det slutar. Förra veckan sprang jag mitt pass på måndagen, men var faktiskt duktig och tog med mig löparskorna till Västergötland. Åkte dit på fredag kväll, kusinen gifte sig på lördag kl 16 och sen var det brunch på söndagen också. Så på lördag förmiddag blev det tid för lite löpning. Det gick någon slinga som jag och Gustav gav oss ut på, Det visade sig dock vara mest asfalt, så med tanke på knäna så gick vi större delen av slingan. Var väl en 2-3 km på mitten som inte var asfalt, så den biten sprang vi. Gick att hålla gaska bra tempp eftersom vi sprang så kort bit så det kändes bra ändå. Resten fick ses som upp- och nedvarvning eller nåt. De andra blev ganska psykade på kvällen, haha. Först var det 3 rättersmiddag och sen bröllopstårta utöver det, så man var lagom mätt och flera beklagade sig över att man ätit mer än vad man borde. Då kändes det skönt att säga "äsch, jag var ute och sprang imorse så jag kan äta med gott samvete". Jag åt säkert också mer än vad man borde, men det var kul att psyka alla lite i alla fall :-)

Nu är jag ledig idag och imorgon, men det är på tok för varmt för att springa (grymt skönt väder för att slappa). Blir kanske en runda ikväll om temperaturen går ner lite. Ska satsa på 2 pass denna vecka också. Var förresten och shoppade lite igår. Skulle hitta ett par shorts för jag har verkligen inga kortbyxor att springa i. Det fanns typ ingenting kvar (jag vet, sommaren är snart slut), så det enda jag hittade var ett par tighta kortbyxor, ser ut som cykelbyxor typ. Kanske inte det hetaste, men det fick bli såna, jag dör av att springa i långbyxor. Här hemma funkar de säkert fint! Köpte även ett par trekvartsbyxor som var fina, passade på när det var rea. Kul med lite nytt också! :-)

Nu har morgonkaffet runnit ner här på altanen och jag ska försöka få något vettigt gjort. Njut av sommaren nu allihop! Idag är den här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback