Midsommar och snart Vansbro!

Som Anja skrivit så är det snart dags - första delen för oss i En Svensk Klassiker ska avklaras - Vansbrosimmet!

Min träningsmängd senaste 1,5 månaden är nog den lägsta jag haft på flera år. Jag var på två utlandsresor, en sväng till London och en på solsemester till Montenegro, och utöver det var det sista rycket i skolan och mycket annat på min fritid så jag hade helt enkelt inte tid.

Jag brukar prioritera träningen, utan den blir jag trött och på dåligt humör, men så fort jag var "klar" med alla måsten så var jag tvungen att sova för att orka med nästa dag. I sommar har jag "bara" heltid på röntgen här hemma, har nu även semester från mitt vanliga extrajobb så jag känner mig nästan ledig ;) Har nog snittat kring 70% jobb samtidigt som skolan och det har blivit alldeles för mycket har jag insett nu i efterhand. Ändring får ske till hösten!

Jag grämer mig fortfarande mest för Lidingöloppet. Har försökt skärpa mig och tvingat mig ut och springa, det går ju även om jag inte tycker det är så kul :) Har varit ute på premiärturen med racern och min mtb ska pumpas och fixas till veckan innan jag ska testa den för första gången. Spännande!! Har även köpt mig nya cykelbyxor och en träningströja som ska invigas. Mina gamla cykelbyxor (billigaste varianten från Intersport) hade fel form för mig så de skavde och var väldigt osköna, fick dessutom ont i rumpan redan efter 2 mil. Hoppas de här fungerar bättre :)

Nu ska jag ut och springa en sväng sen göra mig klar för midsommarfirandet. Hoppas ni alla får en trevlig midsommar!

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback