Härlig helg!

I torsdags avrundade vi läsåret på skolan med skolavslutning, i fredags var det jobb som på grund av lite olika omständigheter inte blev så jätteeffektivt - men det är grejer jag inte vill ta här. 
 
I lördags var det dags för Stockholm Swimrun, jag hade frivilligt anmält mig som funktionär och kl 09 var jag på plats på Norra Djurgården och vi började förbereda. Lite diversearbeten innan det var dags för lunch och sen for vi ut till Bergshamra där vi skulle stå. Så fick vi vänta drygt 1,5-2h innan vi såg första paret komma (swimrun är alltås en tävling där man tävlar i par och simmar/springer massa sträckor). Så fick jag direigera drygt 100 par på rätt väg och hålla snabbcyklande cyklister ivägen. Efter sista paret fick vi åka tillbaka till startområdet - där de första herrlagen kommi imål, men jag hann se de flesta målgångarna och bla fick jag se flera ledare/kompisar från löpgruppen komma imål på riktigt bra placeringar!
 
Medan lagen gick imål fick vi funktionärer (och tävlanden) mat och sitta och softa. Det var riktigt nice att sitta i solen och ta det lugnt. Efter prisutdelningen var det dags att plcoka ihop, tävlingen var sponsrad av Keso/Arla så vi hade ett antal kesopallar över - man fick ta så mycket keso man fick med sig... 

Dessutom lite senare ropar personalen från Icebug (också sponsorer) att vi funktionärer fick ett varsitt par Icebug skor om vi ville ha - ATT jag ville ha var typ mitt svar!! Vid 23 tiden var jag hemma och hade då varit utomhus hela dagen (från 08-23).. Solen gjorde sitt på huden och jag har verkligen fått färg i ansiktet! :)
 
Idag var jag och en löpkompis uppe ett par vändor på Hammarbybacken, sedan tog vi en extrasväng förbi Sicklasjön och badade! 
 
Nu på kvällen for jag ner till Sicklasjön igen för första open water träningen med våtdräkt. Jag simmade ca 500m och återupptäckte hur jobbigt det är med simning (Vansbro närmar sig läskigt snabbt!!). Framförallt är det min egen andning som inte blir helt bra i vatten - jag behöver vänja mig vid att simma och vara i vatten utan att panika.. Jag hoppas kunna få in ett bra antal mer simpass för att vänja mig. 
 
Fick till lite frisim på simpasset vilket känns bra, lite mer övning så ska vi nog ta oss imål på vansbro :) Planerna för veckan är ganska ordentliga, imorrn avslutning på Grönan med jobbet, tis löpträning som vanligt, ons ska jag till en jobbarkompis som har pool och softa, tors är obokad än så länge och midsommarhelgen ska jag ägna åt löpning och annan träning. Långhelg eftersom det är midsommarafton på fredag :)
 
Nu ska jag ner en vända till tvättstugan och se till den tredje maskinen tvätt så jag har kläder till nästa vecka :)
/Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback