Kallt vatten och dålig uppladdning

I år har jag för första gången simtränat utomhus, i våtdräkten. 2 ggr dessutom, tillsammans med Andreas som också ska med på klassikern. Första gången var det varmt och skönt, andra gången var jag såå frusen. Men, en förberedelse för vad som komma skall! Just nu är det alltså dryga 12 grader i vattnet i Vansbro, huuua! Jag har inte tränat på 1,5 vecka och någon mer träning innan Vansbro lär det inte bli. Hade ont i halsen och var öm i kroppen hela helgen och måndagen, så jag avstod träning och nu känner jag mig bättre igen, så jag slapp bli riktigt sjuk den här gången ( jag har för övrigt varit frisk över 3 månader nu, så den där eländiga sjukdomsperioden verkar vara över). Nu har jag jobb och kvällsaktiviteter bokat varenda dag fram till Vansbro, så det får bli som det blir. Kroppen kommer ju vara utvilad om inte annat :-)

Efter Vansbro har jag ett mål för mig själv som är att jag måste löpträna minst 2 dagar i veckan, men först ska vi se om vi kommer friska upp från älven :-) Målet för simningen är att inte simma saktare än förra året!

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback